کد خبر: ۱۶۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
امام‌جمعه استهبان: 

 محراب مسجد محل جنگ است

امام‌جمعه استهبان گفت: محراب مسجد محل جنگ است، جنگ با ابلیس درون و شیاطین انسی و جنی از جمله آمریکا و اسرائیل بنابراین حتماً باید تلاش کنیم که مسجد در سرتاسر عالم و در کشور ما و در شهر ما به مسجد تراز تبدیل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر ساجدی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: روز جهانی مسجد روزی است که ۵۵ سال پیش مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد انتخاب این روز به عنوان بزرگداشت مسجد در سرتاسر عالم به این دلیل است.
  محراب مسجد محله جنگ است
وی در توضیح مسجد تراز خاطرنشان کرد: مسجد تراز مسجدی است که صاحبان آن مسجد با دشمنان خدا درگیر باشند؛ یعنی محراب مسجد محل جنگ است، جنگ با ابلیس درون و شیاطین انسی و جنی از جمله آمریکا و اسرائیل بنابراین حتماً باید تلاش کنیم که مسجد در سرتاسر عالم و در کشور ما و در شهر ما به مسجد تراز تبدیل شود.
 
امام‌جمعه استهبان افزود: علی‌رغم اینکه فاصله ما با مسجد مطلوب کم نیست؛ اما تلاش‌هایی را آغاز کردیم در شهرستان استهبان در این شهرستان حدود هفتاد مسجد داریم و شورای تبلیغ را تشکیل دادند برای اینکه امامان جماعت مساجد را تعیین کنند و رسیدگی به امور این عزیزان داشته باشند و مرکز رسیدگی به امور مساجد را هم برقرار می‌کنند و برگزار می‌کنند.

ساجدی در ادامه گفت: برای اینکه رسیدگی به بحث هیات‌امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت کانون‌های فرهنگی مساجد داشته باشیم، هر جلسه اهالی یک مسجد را دعوت می‌کنیم و با هماهنگی و هم‌فکری بزرگواران سعی می‌کنیم هیات امنای فعالی را برای مساجد با اولویت دادن به حضور بانوان و حضور جوانان انتخاب کنیم.

وی در پایان مطرح کرد: برای توانمندسازی ائمه جماعات و هیئت‌امنا هم برنامه‌هایی اجرا شده که باید بسیار دقیق‌تر و بیشتر ان‌شاءالله تداوم پیدا کند امیدواریم که نسلی که در مساجد ما پرورش پیدا می‌کنند منتظران ظهور امام‌زمان (عج) باشند و ظهور آن حضرت را و انقلاب جهانی و آماده مبارزه و مجاهد مهیا کنند.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: مساجد ، محراب ، روز مساجد
نظرات بینندگان